Friday 15 December 2017





(figure 1) Mannequin puppet

Patung Mannequin.Patung Mannequin ni salah satu material yang penting saya gunakan untuk final year projek (fyp) saya.Maksudnya saya gunanya bila di peringkat menganiamasikan animasi pendek saya iaitu "The Guardians".Menjadi sumber rujukan saya ketika proses animate selepas rujukan-rujukan lain seperti youtube.



(Figure 2) 

Setiap sendi adalah boleh digerakkan namun agak terhad sedikit.Tidak cukup fleksibel.Tetapi bagi saya sudah cukup untuk jadikannya sebagai rujukan ketika proses melukis.



 (figure 3) 

Rekabentuk diinspirasikan daripada manusia ini boleh digerakkan dari kepala hinggalah ke kaki.
Saya gunakannya dari awal animate hinggalah ke akhir animate iaitu babak yang terakhir dalam animasi saya.

No comments:

Post a Comment